García Oliva gana'l Premiu Manuel Nevado de microrellatos
El Comercio Digital, 13 d'avientu de 2005

A. A.

Vicente García Oliva, escritor y académicu de la Llingua Asturiana, ganó'l II Concursu Manuel Nevado Madrid de microrrellatos mineros, entamáu pola Fundación Juan Muñiz Zapico de Comisiones Obreres. L'autor xixonés llogró'l premiu na seición d'obres n'asturianu'l col microcuentu ‘Carta de Cuba'. Tamién va recibir premiu Elisabeth Felgueroso pol microrellatu tituláu ‘Na playa'.

Vicente García Oliva, nacíu en Xixón en 1944, foi de los primeros miembros de Conceyu Bable y ún de los pioneros de la lliteratura infantil y xuvenil en llingua asturiana. Ye, asinamesmo, collaborador del Alitar Asturies.

L'escritor arxentinu Gregorio Andrés Echevarría gana'l II Concurso de Microrrellatos Mineros "Manuel Nevado Madrid"
El Sindicato, diciembre de 2005

L'escritor arxentinu Gregorio Andrés Echeverría Vidal, cola obra titulada "Marionetas", llogró'l primer premiu na segunda llamada del concursu de microrrellatos mineros "Manuel Nevado Madrid", convocáu pola Fundación Juan Muñiz Zapico de CC.OO. d'Asturies. El xuráu, encabezáu por Benigno Delmiro Coto y compuestu por Elvira Fernández, Elías García y Ricardo Candás Huerta, dio-y l'accésit n'asturianu a "Carta de Cuba", de Vicente García Oliva; l'accésit xoven a "Tu niña valiente", d'Irma Fernández Vázquez; y l'accésit "Testimoniu históricu" a la obra "A ver si se saca el sombrero, señor...", d'Andrea d'Atri. El fallu diose a la conocencia pública'l 4 del mes d'avientu, concidiendo col día Santa Bárbara.

A esta segunda edición del certame presentárense 219 orixinales, empobinaos por un total de 194 autores: 56 asturianos, 95 del restu del Estáu español y 43 del estranxeru, sobre manera d'Arxentina, Chile y Cuba, anque tamién de los Estados Xuníos, Italia, Alemaña, Bolivia y Colombia, ente otros.

El Concurso de Microrrellatos Mineros tien como oxetivu encontar la recuperación de la memoria histórica, simbolizada na figura inolvidable del sindicalista Manuel Nevado Madrid, y reivindicar los valores de llucha y solidaridá de la comunidá minera, amosándolo pente medies de testos lliterarios provinientes de toles partes d'Asturies, España y el restu'l mundo.

La Fundación Juan Muñiz Zapico convoca'l II Concursu de Microrrellatos Mineros
El Sindicato, octubre de 2005

La Fundación Juan Muñiz Zapico de CC.OO. d'Asturies convoca la II edición del Concursu de Microrrellatos Mineros Manuel Nevado Madrid, col envís de facer un homenaxe y ayudar a la recuperación de la memoria histórica de la coleutividá minera.

Podrán presentase a esti concursu escritores de cualquier nacionalidá, siempre y cuando que les obres presentaes tean escrites en castellanu o n'asturianu, seyan orixinales y ensin asoleyar y nun fueren premiaes enantes en nengún otru concursu. El conteníu tendrá que falar necesariamente de dalgún aspeutu (motivos temáticos, personaxes, argumentu o ambientación) venceyáu col mundu de la minería.

El plazu d'entrega d'orixinales acaba'l día 21 d'ochobre de 2005, na direicion Fundación Juan Muñiz Zapico c/ Santa Teresa, 15; 33005 Uviéu (Asturies). Puen presentase un máximu de dos microrrellatos por cada autor o autora, con una estensión máxima caún de 40 llinies en lletra cuerpu 12, tipu Times New Roman o asemeyada.

Del fallu del xuráu, presidíu pol calderalgu Benigno Delmiro Coto, daráse anuncia pública'l 4 d'avientu, fiesta de Santa Bárbola. El concursu va repartir un total de 2.100 euros en premios repartíos ente'l Primer Premiu, l'Accésit n'Asturianu, l'Accésit Memoria Histórica y l'Accésit Mozu. Los microrrellatos premiaos, y aquellos que pol so interés seyan escoyíos, van asoleyase. Les bases del concursu puen vese en www.fundacionjuanmunizzapico.org

El Entrego destiló los microrrelatos mineros en honor de Manuel Nevado
La Nueva España, 27 de mayo de 2005

La Fundación Muñiz Zapico presentó a los ganadores de su certamen literario

El Entrego, Aitana CASTAÑO

En primer término, los ganadores del I Concurso de microrrelatos mineros «Manuel Nevado», ayer, en El Entrego.
Foto: Fernando Castro
«Hubo derrumbe, Santiaga, le había dicho el hombre que la había ido a buscar a la plaza». Estas líneas son el comienzo del cuento «Cuando la jaula vuelva a subir», ganador del I Concurso de microrrelatos mineros «Manuel Nevado Madrid», organizado por la Fundación Juan Muñiz Zapico. Su autor, Aníbal Ramón Morixe, no pudo estar ayer en el teatro municipal de El Entrego, en la presentación del libro que reúne todos los finalistas. Ramón Morixe es argentino, y en su lugar lo leyó Asunción Naves, presidenta del colectivo «Les Filanderes» y miembro del jurado que eligió los galardones del «Nevado Madrid». El centro cultural entreguín fue ayer un punto de reunión para los escritores de la cuenca (los que participaron en el concurso y los que no), para los amigos y familiares de Manuel Nevado, porque él era, como dijo Ignacio Fernández, alcalde de San Martín, «ciudadano entreguín, aunque nacido en Córdoba», y para muchos representantes de Comisiones Obreras que conocieron y trabajaron al lado de Nevado. El acto se cerró con un acto de homenaje a su persona en el que participaron Antonio Pino Cancelo, secretario general de CC OO de Asturias, y Maximino García, secretario general de la Federación Minerometalúrgica del sindicato, y el Coro «San Martín» de Sotrondio. Sobre el escenario del teatro de El Entrego se escucharon discursos de agradecimiento al desaparecido sindicalista.

Eso fue al final, porque antes, en el acto literario, Francisco Prada Alberdi, presidente de la Fundación Juan Muñiz Zapico, confesó que de camino a casa «pensé en qué diría Nevado si ve que hemos puesto su nombre a un concurso literario». Prada Alberdi se respondió a sí mismo: «Le gustaría por dos cosas: una que el certamen es de temática minera y otra porque a su convocatoria se han presentado autores de muchos países, y él siempre buscaba, en su trabajo, una trascendencia internacional». Al concurso «Manuel Nevado Madrid» se presentaron 427 relatos de 48 países diferentes.

En el acto de ayer, en El Entrego, se brindaron todos los recuerdos en honor de Manuel Nevado, pero también las voces de los escritores de los relatos finalistas. Ricardo Candás Huerta, autor de «El Lladrón de llapiceros», ganador del accésit en asturiano, leyó su microrrelato: «Contaba los llapiceros nuna oriella'l Nalón como si un trabayaor contara'l xornal finando'l mes». La joven Natalia Fernández Rodríguez, premiada con el accésit joven para menores de 26 años, descubrió su cuento, «Et in Arcadia ego». El público pudo escuchar también el resto de cuentos finalistas: «El chigre de Argosa», «La hora mala», «Aquí no pasa el tiempo», «¿Te acuerdas, guaje?», «El dedo» y «La carbonera». Sólo una pequeña muestra de historias mineras.

La Fundación Juan Muñiz busca'l meyor relatu mineru
El Comercio Digital, 15 de setiembre de 2005

A. A. / Uvieu

La Fundación Juan Muñiz Zapico convoca'l II Concursu de Microrellatos Mineros Manuel Nevado Madrid pa obres inédites en castellanu o asturianu. El premiu ta dotáu con mil euros y hai tamién accésits p'asturianu, testimoniu históricu y mocedá).

El conteníu del microrrellatu tien que tar venceyáu a dalgún aspeutu del mundu de la minería de cualquier país. Les obres, que nun puen ser más estenses de 40 llinies en lletra cuerpu 12 y tipu Times New Roman, hai que les unviar con seudónimu y plica, enantes del 21 d'ochobre, a la Fundación Juan Muñiz Zapico (Santa Teresa, 15. 33005. Uviéu).

Del fallu del xuráu va dase anuncia'l 4 d'avientu, fiesta de Santa Bárbola.

Premios del Concurso de Microrrelatos Mineros
La Voz de Asturias, 27 de mayo de 2005

La Fundación Juan Muñiz Zapico entregó ayer en El Entrego los galardones del primer Concurso de Microrrelatos Mineros, cuya organización corrió al cargo de CCOO. El vencedor del certamen resulto ser Aníbal Ramón Morixe, autor de la obra Cuando la jaula vuelve a subir. La creación en lengua asturiana también tuvo su espacio dentro del concurso. Ricardo Candás Huerta con el relato El lladrón de llapiceros se llevó el primer accésit en asturiano, mientras que la mención especial fue a parar a Elisabet Felgueroso con la historia titulada El chigre de Artosa. La organización del acto aprovechó la entrega de los premios para rendir homenaje al histórico dirigente de CCOO, Manuel Nevado Madrid. El coro de San Martín cerró el evento.